Budapesten futócipőben

Budapesten mindig zajlik az élet :). Különösen így nyáron telnek meg a parkok és az utcák sportolni vágyókkal. Ilyenkor még azok is nagyobb eséllyel nyúlnak az edző ruháért, akik amúgy messzire elkerülik télen az edzőtermeket. De hát nem mindegy ugye, hogy hol és mennyit kocogunk. Nyílván a legkényelmesebb, ha a legközelebbi futópályát megkeressük, vagy a lakótelepen, ahol lakunk, körbefutunk pár háztömböt. Most összegyűjtöttem 5 helyet, ahova mindenkinek érdemes kimászni a városba, ahol nem csak egészséges, de még élmény is lesz a mozgás.

A futás rendkívül hasznos. Hasznos a lábaidnak, a talpadnak, hasznos a talajnak. Mert általa fontossá válik.

1. Budapesti rakpartok. A budapesti gyönyörűséges rakpartok. Rémlik a Well hello szám: Vajon hány szerelmet bír még el a rakpart?. Na vajon hány futót bír el, mert ilyenkor tömött sorokban szaladnak el mellettünk az emberek. Bár a sok turista kerülgetésében a kevésbé türelmesek belefáradhatnak.

2. Óbudai-sziget. Ha nem szereted a tömeget ez a legjobb választás számodra. Sajnos tömegközlekedéssel elég nehezen megközelíthető, az útvonalak nincsenek olyan jól kiépítve, mint a szomszédos Margit-szigeten.

3. Népliget Régi futókörnyék.Bár egy időben érdemes volt messzire elkerülni a parkot főként az esti órákban. Mára viszont kezd visszaállni a megszokott rend, és a futók visszaszállingóztak a fák közötti ösvényekre. Nem nagy maga park, de több körrel, más útvonalakon kimerítő edzést tudsz magadnak szervezni.

4. Margit-sziget. Gyönyörű, de hosszú túra lesz. Mindenképpen a sziget déli oldalán kezd és óramutató járásával ellenkezően fuss végig a pályán. A hűvös parti levegő kellemessé fogja tenni a szigetkört a táv ellenére. Előny továbbá, hogy itt gumipályát építettek ki végig, így az ízületeknek is kedvezünk egy kicsit. Az egyetlen hátránya viszont, hogy sokszor egy talpalatnyi helyünk sincsen rajta, olyan szinten telített a sziget kapacitása.

5. Gellért-hegy. Az egyik legkíméletlenebb útvonalat hagytam a végére, de az egyik legszebbet is. A dunaparti hegyünkre mindenkinek kihívás feljutni még gyalogos tempóban is. Kezd a kört a Gellért-térnél, fuss fel a Verejték utcán egészen fel a hegy tetejéig, kerüld meg a Citadellát, majd mindig másik útvonalon gyere le. Egy pihenőt azért tarts fent a kilátás kedvéért.

Remélem tetszett a cikk. Ha esetleg kevesled a listámon lévő helyeket, és kiegészítenéd írd meg nyugodtan kommentben a tippet, vagy esetleg kattins erre az oldalra, ahol további helyeket találhatsz a futó edzéseidhez :).

Katt ide.