Reggelire: Avokádó krém és tükörtojás

‘A reggeli a legfontosabb étkezése a napnak.’  ‘Mindig egyél bőségesen, sok gyümölccsel, zöldséggel és eszedbe ne jusson kihagyni.’ Sokszor mondták ezt már nekem, de őszintén szólva nem mindig tartottam kivitelezhetőnek. Most mégis találtam egy megoldást, hogy hogyan lehet gyorsan összehozni  az alapelvet az én hajszolt életritmusommal. Házi gyártású krémek!!! :D. A vajat és margarin örökre el is felejthetjük innentől kezdve. Egyes próbálkozás: régi barátunk az Avokádo.

A sajátkészítésű szedvicskrémekben az a jó, hogy megcsinálod egyszer, nagyobb mennyiségben, és onnantól kezdve le van a gond a reggeliről. A fenti képviselőjükből pl. 10 perc alatt kész egy ipari mennyiségű adag és innentől kezdve reggel csak annyi a dolgod, hogy megkened vele a pirítóst és már rohanhatsz is. Ha a munkahelyeden van hűtőszekrény, akár kis dobozokban magaddal is viheted. 

A mostani ötletet is Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből vettem, bár ezt a receptet kicsit átdolgoztam a saját ízlésem szerint. Lássuk mi is volt a bevásárló listámon:

  • 4 db avokádó
  • 2,5 dl joghurt
  • só, fehérbors
  • fél teáskanál fokhagyma por
  • citrom lé
  • 4 db tükörtojás

Elkészítés:

Hámozd meg az avokadót, távolítsd el a magot, majd villával törd össze a puha húst. Keverd hozzá a joghurtot, fűszerezd, majd csepegtesd hozzá  a citromlevet. Ha van időd a tojásokból készíts tükörtojást, melyet a kész krémmel megkent kenyérre kenhetsz. Hűtőben kb. 3 napokig eláll.

Miért jó neked? Az avokádó rengeteg fehérjét és hasznos telített zsírokat tartalmaz. A- D- C- és B6-vitaminban gazdag, amik egyszere segítenek neked az immunrendszered megerősítésében, illetve a keringési rendszered egészégének megőrzésében. Ugyanis a rengeteg antioxidáns, amit tartalmaz, segít a koleszterinszint, illetve a vércukorszint kontrolálásában. Így a cukorbetegek és a keringési panaszokkal küzdők is nyugodtan fogyaszthatják. Összesen 9 gramm szénhidrátot található 100 gramm termékbe, így edzés után fogyasztásra nem javaslom, de reggelire tökéletes lehet. Ugyanis edzés utáni  étkezéskor fontos a szervezetünk glikogén -szénhidrátból származó energia hordozó- raktáraink minél gyorsabb feltöltése. 

Forrás: